Świadczenia udzielana w formie bezpośredniej wizyty:
-
pacjenci z chorobami przewlekłymi i pogorszeniem stanu pacjenta lub zmianą objawów,
-
pacjenci z podejrzeniem choroby nowotworowej.
-
dzieci do 6 lat
-
pacjenci na pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazano w deklaracji wyboru.
Teleporady udzielane są z wykorzystaniem połączeń telefonicznych na numery 56 6689196, 56 6689197
Z teleporady należy korzystać w przypadkach, gdy:
-
istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
-
potrzebna jest recepta na leki niezbędne do kontynuacji leczenia,
-
potrzebne jest zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia,
-
potrzebne jest zaświadczenie o stanie zdrowia,
-
dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:
-
najczęściej w dniu zgłoszenia się pacjenta, jednakże nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki,
-
na prośbę pacjenta w późniejszym terminie ustalonym z pacjentem.
W przypadku umówionej teleporady lekarz, pielęgniarka lub położna oddzwania do pacjenta w umówionych godzinach.
Osoba udzielająca teleporady podejmuje trzy próby dodzwonienia się do pacjenta
w odstępach co najmniej 5 minutowych. W przypadku braku kontaktu z pacjentem fakt ten jest odnotowywany w dokumentacji medycznej dotyczącej zaplanowanej teleporady.
Przebieg teleporady
-
Lekarz, pielęgniarka lub położna oddzwania do pacjenta na numer telefonu wskazany przez pacjenta.
-
Potwierdzenie tożsamości pacjenta przed udzieleniem teleporady.
-
Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
-
Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
-
Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
-
Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
Podczas teleporady pacjent może otrzymać informacje o:
-
wystawionych e-receptach – przekazany kod e-recepty,
-
wystawionych e-skierowaniach – przekazany kod e-skierowania,
-
wystawionych e-zleceniach na wyroby medyczne – przekazany kod e-zlecenia,
-
wystawionych skierowaniach na badania laboratoryjne lub diagnostyki obrazowej – przekazana informacja gdzie i kiedy ma się zgłosić na badanie,
-
możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta
Powiatowa Przychodnia Rodzinna realizuje program
PROFILAKTYKI
CHORÓB UKŁADU KRĄŻENIA
(CHUK)
Program skierowany jest do pacjentów, którzy w danym roku kończą 35, 40, 45, 50, 55 lat i nie mają rozpoznanej choroby układu krążenia lub cukrzycy.
Zapraszamy Państwa do rejestracji lub kontaktu telefonicznego
w celu umówienia dogodnego terminu przeprowadzenia badań.
Misja Zespołu Opieki Zdrowotnej Sp. ZOZ Brodnica
TWOJE ZDROWIE – NASZĄ MISJĄ