Wyszukiwarka

Aktualności

18 marca 2021

Od 16 marca zmieniają się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Kiedy skorzystasz z wizyty stacjonarnej, a kiedy z teleporady?

Lekarz pierwszego kontaktu nie może, poza kilkoma sytuacjami, narzucić Ci wizyty w formie teleporady. To Ty wybierasz, jaką formę wizyty preferujesz.

Kiedy bezpośrednia wizyta

Twój lekarz nie może odmówić Ci bezpośredniej wizyty, gdy:

  1. Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
  2. Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
  3. Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
  4. Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
  5. Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Lekarz odmawia przyjęcia Cię bezpośrednio w placówce? Zadzwoń na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 i zgłoś tę oraz inne nieprawidłowości.
Kiedy teleporada

Korzystasz z teleporady, gdy:

  1. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
  2. Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  3. Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  4. Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
  5. Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-skierowanie
  • zlecenie na test na koronawirusa
  • e-receptę
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
Jakie obowiązki informacyjne ma placówka lecznicza

Placówka lecznicza podstawowej opieki zdrowotnej ma obowiązek informować o warunkach udzielania teleporad. Musi to robić:

  • w miejscu leczenia
  • na stronie internetowej
  • telefonicznie na Twoją prośbę.

Informacja powinna zawierać następujące dane:

  • listę świadczeń, które są udzielane wyłącznie w formie bezpośredniej wizyty
  • system, przez który lekarze udzielają teleporad
  • sposób ustalenia terminu teleporady
  • sposób nawiązania kontaktu przez placówkę POZ z pacjentem w celu udzielenia teleporady oraz sposób jej udzielenia
  • sposób postępowania, gdy teleporada jest anulowana, bo pacjent nie jest dostępny w ustalonym terminie (placówka musi podjąć co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut)
  • możliwość skorzystania ze stacjonarnej wizyty, gdy jest ona niezbędna
  • instrukcje o:
    • sposobie realizacji e-recepty
    • sposobie realizacji e-skierowania
    • sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
    • sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych
    • możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta.

 

Termin realizowania teleporady

Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:

  • nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
  • w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

 

Jak przebiega teleporada
  1. Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru, okazanych przy wideoporadzie (np. dowód osobisty) albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta.
  2. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
  3. Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
  4. Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
  5. Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
Gdzie do lekarza

Jeśli Twoja przychodnia została zamknięta, skorzystaj z innej. Na stronach internetowych oddziałów wojewódzkich NFZ znajdziesz aktualne:

  • listy poradni POZ, które udzielają teleporad
  • wykazy otwartych poradni specjalistycznych, gabinetów ginekologicznych i stomatologicznych.

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-oddzialow/gdzie-sie-leczyc-w-czasie-epidemii-koronawirusa,401.html

Posted in Aktualności
17 marca 2021

Do połowy marca b.r. w naszym szpitalu  zaszczepiliśmy przeciw covid-19 prawie 3 tys. pacjentów. Na oddział covidowy przyjęliśmy 260 pacjentów.

 

Posted in Aktualności
12 marca 2021

W związku z rosnącą liczbą zachorowań na covid-19 Wojewoda kujawsko-pomorski zdecydował o powiększeniu w brodnickim Szpitalu Powiatowym oddziału covidowego o kolejne 11 łóżek , w tym jedno respiratorowe. Dyrekcja szpitala podjęła więc szybkie działania dostosowywania pomieszczeń na ten cel, tak aby już w poniedziałek 15 marca można było przyjmować kolejnych pacjentów, przy czym czynione są wszelkie starania aby nie wpłynęło to na funkcjonowanie całego szpitala i na leczenie w pozostałych obszarach.  Łącznie oddział covidowy, który funkcjonuje w brodnickim szpitalu nieprzerwanie od jesieni ubiegłego roku, będzie liczył 51 łóżek, w tym 6 respiratorowych. Szpital powiększa także personel medyczny. Osoby o różnych specjalnościach medycznych (lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni) mogą zgłaszać swoją chęć do pracy na kontakt: kadry@zozbrodnica.pl.

Posted in Aktualności
4 marca 2021

Od 1 marca w naszym szpitalu działa nowa firma cateringowa obsługująca żywienie pacjentów.

Zapraszamy poniżej na filmowy materiał informacyjny:

Posted in Aktualności
2 marca 2021

Od 11 marca uzdrowiska wznawiają działalność. Pacjenci, którzy czekają na leczenie uzdrowiskowe, będą mogli rozpocząć je na podstawie skierowania, potwierdzonego przez oddział wojewódzki NFZ. O terminie rozpoczęcia leczenia powiadomimy pacjentów listownie lub telefonicznie.

Ważne:

Warunkiem rozpoczęcia leczenia jest:

  • negatywny wynik testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2,

albo

  • zaszczepienie pacjenta przeciwko COVID-19 (dwie dawki).

Przed wyjazdem na leczenie, prosimy o kontakt z sanatorium i podanie swojego aktualnego numer telefonu.

 

Bezpłatny test przed rozpoczęciem leczenia

Test będzie można wykonać nie wcześniej niż 4 dni przed terminem rozpoczęcia leczenia uzdrowiskowego, we wskazanych punktach pobrań zwanych drive-thru.

Informacja o terminie i miejscu wykonania testu zostanie wysłana SMS-em, przez system eKolejka. Nie jest potrzebne żadne dodatkowe skierowanie na badanie.

Test sfinansuje Narodowy Fundusz Zdrowia. O wyniku testu, przed wyjazdem, poinformuje pacjenta uzdrowisko, do którego pacjent został skierowany. W przypadku negatywnego wyniku testu – uzdrowisko potwierdzi telefonicznie rozpoczęcie leczenia.

 

Co w przypadku zaszczepionych pacjentów?

Jeżeli pacjent został zaszczepiony, nie ma obowiązku wykonania testu w kierunku SARS-CoV-2.

 

W uzdrowisku pacjent jest bezpieczny

Pacjenci podczas leczenia uzdrowiskowego mogą czuć się bezpiecznie, ponieważ:

  • personel udzielający świadczeń w uzdrowisku został zaszczepiony
  • obiekty uzdrowiskowe spełniają restrykcyjne normy sanitarne GIS
  • wszyscy pacjenci  przebywający w sanatorium posiadają negatywny wynik testu na obecność wirusa SARS-CoV-2 lub zostali zaszczepieni.

(źródło: NFZ )

Posted in Aktualności
25 lutego 2021

Czy wkrótce powiatowe szpitale zarządzane będą centralnie? Powołanie pod koniec grudnia ub.r. przez Ministra Zdrowia Zespołu ds. przygotowania rozwiązań legislacyjnych dotyczących restrukturyzacji podmiotów leczniczych wykonujących działalność leczniczą w zakresie szpitali powiatowych wywołało ogromne zaniepokojenie. Związek Powiatów Polskich oraz Konwent Powiatów Województwa Kujawsko-Pomorskiego przedstawiły w związku z tym swoje stanowiska. Sprawę skomentował również starosta brodnicki Piotr Boiński – materiał filmowy:

 

Posted in Aktualności
24 stycznia 2021

Szanowni Państwo,
22 stycznia rozpoczął się etap rejestracji na szczepienia dla grupy 70+. Jednak ze względu na ograniczoną dostępność szczepionki najprawdopodobniej nie wszyscy
zostaną umówieni w procesie rejestracji na konkretne terminy szczepień. Dla pozostałych osób powyżej 70. roku życia zainteresowanych szczepieniem przeciw
udostępniamy możliwość zgłoszenia się na szczepienia poprzez infolinię i formularz internetowy.

– zgłoszenie chęci szczepienia możliwe jest na infolinii 989, która w przypadku braku wolnych terminów oddzwoni do pacjenta
– wsparcie w wypełnieniu formularza dla pacjentów dostępnego na stronie https://szczepimysie.pacjent.gov.pl/ .

Każda osoba, która wypełni formularz zostanie poinformowana o możliwości rejestracji na konkretny termin szczepienia.

Posted in Aktualności
12 stycznia 2021

Od połowy października 2020 r. nowo utworzony oddział covidowy w naszym szpitalu przyjął 140 pacjentów. Funkcjonowanie oddziału covidowego odbywa się niezależnie od działalności pozostałych oddziałów szpitala. Na oddziale położniczym w minionym roku przyjęto rekordową liczbę porodów 1000. Obecnie brodnicki szpital przeprowadza również szczepienia przeciw covid-19. Więcej informacji w materiale:

Posted in Aktualności
9 stycznia 2021

Między 11 a 15 stycznia 2021 roku odbędzie się testowanie nauczycieli klas I – III  oraz perosnelu pomocnicznego w szkołach podstawowych na covid-19. Wymazy dla nauczycieli z powiatu brodnickiego będą pobierane w ZOZ w Brodnicy.

Prosimy o przestrzeganie harmonogramów dostarczonych przez Sanepid brodnicki co umożliwi jak najmniej problemowe zbadanie ponad trzystu osób.
Testowanie zostało zakontraktowane przez NFZ w godzinach 9.00-12.00 wyłącznie dla szkół. Model DRIVE-THRU. Wjazd od ulicy Wiejskiej, drogą wewnętrzną biegnącą przy budynkach szpitala (od strony centrum miasta).

Harmonogram wymazów

 

Jak przygotować się do badania

Na badanie zabierz ze sobą dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

Minimum 2 godziny przed badaniem:

  • nie spożywaj posiłków
  • nie pij
  • nie żuj gumy
  • nie płucz jamy ustnej i nosa
  • nie myj zębów
  • nie przyjmuj leków
  • nie pal papierosów.

Jak otrzymam wynik

Wynik jest widoczny na Internetowym Koncie Pacjenta. Wynik widzi również lekarz POZ.

Jeśli podałeś/aś w ustawieniach konta swój telefon, to SMS powiadomi Cię o tym, że na Internetowym Koncie Pacjenta masz już informację o wyniku Twojego testu.

Na swoim Internetowym Koncie Pacjenta oprócz wyniku testu znajdziesz informację o ewentualnym podleganiu kwarantannie lub izolacji domowej wraz z przewidywaną datą jej trwania.

 

 

Posted in Aktualności
30 grudnia 2020

Dziś ( 30.12.2020 r.) w brodnickim szpitalu od godz. 9.00 rozpoczęły się szczepienia personelu medycznego przeciw covid-19. Pierwszą zaszczepioną osobą została pielęgniarka naczelna ZOZ w Brodnicy Agnieszka Linda. Kolejne osoby to m.in: ratownik medyczny Paweł Skarżyński, dyrektor medyczny ZOZ w Brodnicy lek. med. Krzysztof Mitura, dyrektor ZOZ w Brodnicy Dariusz Szczepański. O dalszych planach szczepień będziemy Państwa informować.

Relacja filmowa ze szczepień:

 

 

 

Posted in Aktualności

Accessibility Toolbar